onsdag 22 april 2009

Sötsuget under hemtentan

Sitter med min hemtenta. Går mitt andra år av tre nu, så det är en del att plugga. Och ja jag var jättemotiverad i morses med allt med träning, mat och motivation, men nu börjar mitt sug efter att stoppa något sött i munnen undertiden man sitter med hemtentan att komma över mig. Det liksom sitter något i min mun och göra att min saliv bara vattnar sig när jag tänker på det.
Jäklar va irriterande.
Jag brukar dämpa mitt sockersug med ett glas FunLight och det är precis vad jag tänker göra idag. Det tar oftast bort mitt sug efter mer sött. Det övertalar jag mig själv i alla fall. Men jag har även läst att det kan öka på sockersuget med "light drycker". I mitt fall har jag inte riktigt blivit övertygad om att det ökar mitt sug, så jag tar en slurk när jag måste och känner för det. Det är ju gott med saft. Bara den är sockerfri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar