onsdag 22 april 2009

Slänga ihop en lunch på 10 minuter!


Jag var ju så otroligt sugen på godis och gick till skafferiet och kylskåpet för att titta vad jag skulle kunna käka. Men så tittade jag på klockan och hon var ju närmare 2. Så jag bestämde mig för att laga mig lunch istället. Mycket bättre alternativ än att vänta en stund till.

Till Minst 2 personer

500g Fläskfile som jag skar till bitar
150g Färska Championer
2 dl matlagningsgrädde
Wokade grönsaker (valfri mängd)

Stekte fläskfilen först, saltade på det, fräste championerna i en gryta och hällde sedan i dem i stekpannan. Efter det hällde jag på matlagningsgrädden och lät det koka lite och saltade lite till.
Sedan fräste jag Findus wookmix i grytan som jag hade som tillbehör till maten.
Sedan tog jag ett glas FunLight saft Jordgubb. mmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar