torsdag 17 september 2009

Alkoholen, kan det verkligen stämma???

Jag gick in på Giviktkoll.se
för att kolla vad det skulle ge mig i värden
nu när jag ska dricka alkohol till helgen. Jag belv rätt chockad, kand et verkligen stämma???

10 dl vitt torrt vin 12 % = 4 g Nettokolhydrater
Fett= 0
Protein= 0
ENERGI = 675 KCAL

Rött vin var dubbelt så mycket.

Stämmer verkligen detta? då är det ju ingen fara att dricka en flaska vin i helgen???
Bara jag käkar väldigt bra med inte förmånga kolhydrater.

4 kommentarer:

  1. låter väldigt lite...men jag tycker att du ska dricka om du vill. bara du inte går förbi göstas korv på vägen hem så är det ingen fara :) och hälsa linnea!

    SvaraRadera
  2. heheh kajsa?
    nä jag ska hålla mina händer i styr så att jag inte käkar skräpma.
    visst låter det väldigt lite?
    Men ändå är det giviktkoll som räknar ut all min mat och även detta då....??

    SvaraRadera
  3. ja det är jag :) kajsa alltså. googlade på vin och kalorier och det verkar stämma. har alltid trott att det var SJUKT mycket kalorier i alkohol.

    SvaraRadera
  4. Exakt.
    Precis som jag sa.
    Torrt vitt vin går bra! :)

    SvaraRadera