torsdag 17 september 2009

Alkohol?

Min bästavän Linnea kommer hem till helgen och hon ska flytta iväg till Falkenberg sedan.
Så i helgen ska vi gå ut och dricka lite gott och softa ihop.

Hur gör man?
Jag är ju på rivstarten i vecka 2 nu...man borde inte dricka alkohol då...jag vet..?
Men vad kan jag göra för att få göra det en dag ändå?
Kan jag skära ned på något den dagen?
Kan jag käka något annat som "jämnar" ut det lite mer?

Alltså jag tycker det är rätt mysigt att ta en öl/vin någon helg då och då,
så det är inte något jag vill sluta med. Men jag vill ju inte heller förstöra min fina
start som jag faktiskt har lyckats börja med nu.
Har ju snart gått ned 4 kg på 1,5 veckor..............

Kan någon hjälpa mig med lite tips?
kram

5 kommentarer:

  1. Vill du dricka är vin bäst.
    Tort vin.

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är!

    Har lite samma dilemma inför helgen. Typiskt.
    Kanske får hålla igen på en colalight ändå, jag gillar ju inte vin, och öl känns lite väl...

    SvaraRadera
  3. Alltså nu förstår jag inte jag vitt torrt vin 12% 10 dl = 4 g nettokolhydrater.....
    Menast det att jag får dricka en flaska i helgen då eller?
    ;)...bara jag käkar så lite andra kolhydrater jag bara kan ...

    SvaraRadera
  4. Tänk på att du kommer vara känsligare för alkohol. Inga kolhydrater som tar hand om alkoholen. Du kommer känna dig berusad på mindre mängd än vanligt...

    SvaraRadera
  5. det låter ju bra, för då behöver man ju inte dricka så mycket.
    ;) ekonomiskt och bra.

    SvaraRadera